Thursday, July 10, 2014

Posted by Unknown on 1:49 PM No comments
Bayangkan kehidupan moden yang kurang sihat membuat kita sering kali menikmati makanan ringan atau makanan segera yang sememangnya sukar untuk dihindari. Lebih-lebih lagi menjelang musim perayaan yang sering dianggap sebagai pesta makanan. Oleh yang demikian, di antara usaha terbaik untuk meneutralkan toksin atau racun dalam tubuh adalah menerusi detoksifikasikan yang sememangnya terbukti untuk membersihkan dalaman badan.

Jumlah toksin yang banyak terkumpul di dalam badan akan menimbulkan pelbagai jenis penyakit. Kandungan yang terdapat dalam buah dan sayur terbukti dapat membuang toksin-toksin yang terperangkap dalam tubuh. Dengan melakukan detoks, anda akan mendapat nutrisi dari porsi sayur dan buah-buahan yang biasanya tidak anda peroleh sehari-hari. Salah satu kelebihannya yang lain adalah anda akan merasa lebih fokus dan merasa lebih bertenaga kerana kualiti tubuh anda tidak lagi mengandungi makanan-makanan yang diproses dan terbebas daripada penggunaan bahan kimia. Bahkan, kebanyakkan mereka yang melakukan detoks juga merasakan tidur mereka adalah lebih berkualiti.


TIP MENYINGKIRKAN TOKSIN

JUS BUAH
Usah gusar seandainya anda masih baharu dalam soal ini. Ramai pakar pemakanan mengatakan bahawa untuk bermula, anda tidak seharusnya memilih jus buah dengan rasa yang keterlaluan sehingga terlalu masam atau terlalu banyak memilih kandungan sayuran sehingga membuat rasa kurang enak diterima oleh  lidah. Ini kerana, pemilihan rasa yang kurang enak akan membantutkan tindakan anda untuk meneruskan meminum jus tersebut. Sebaliknya, pemilihan buah-buahan yang digemari adalah langkah pertama yang perlu dititikberatkan. Seandainya, sudah menjadi kebiasaan bagi anda meminum jus buah-buahan yang digemari mengikut selera anda, saranan selanjutnya memungkinkan anda untuk beralih pula dengan memilih jus buah-buahan dengan kadar gula yang sedikit.

BERSEDIA
Persiapkan tubuh anda. Mulai saat ini, kurangkan segala pengambilan makanan yang mengambil masa penghadaman yang terlalu lama, makanan yang banyak mengandungi tenusu atau karbohidrat dan daging lembu. Sebaliknya, perbanyakkan pengambilan makanan daripada sayur-sayuran, bijirin penuh dan air putih yang mencukupi setiap hari.

HINDARI MAKANAN SEGERA
Untuk membersihkan tubuh anda dengan lebih cepat ialah dengan mengelakkan diri daripada terus mengambil makanan yang diproses seperti makanan segera. Namun, perbanyakkan meminum air putih. Selain itu, pada saat ini juga boleh memulakan pengambilan minuman teh herba.Selain merupakan sumber antioksidan paling kuat yang dapat membantu dalam memperbaiki fungsi tubuh, ia juga dapat meningkatkan metabolisma tubuh dan dapat mengurangi berat badan. Selain itu, pencernaan anda juga harus dijauhi daripada kerja yang berlebihan, meskipun begitu tahap fokus pada proses pembersihannya. Meminum jus sahaja tidak mencukupi. Oleh itu, pengambilan sayur-sayuran hijau adalah lebih baik kerana penuh akan zat enzim yang penting untuk pencernaan serta mendukung kerja organ-organ tubuh untuk terus cergas.

KENALI TUBUH
Secara perlahan, kenali kembali tubuh anda dengan makanan sihat seperti makanan organik dan selalu pilih buah-buahan yang mengandungi banyak air seperti tembikai, epal dan timun. Pengambilan jus boleh dilakukan sebagai sampingan atau pun pada saat anda sedang makan. Selain itu, hindari diet anda daripada pengambilan gula dan gluten yang berlebihan. Pada dasarnya, makanan yang mengandungi kadar pengambilan gula yang cukup tinggi berpotensi untuk meningkatkan berat badan dan menjadi punca kepada diabetes. Walau bagaimanapun, sebanyak mana dan selama mana anda harus menjalani proses detoks, sebaiknya berbincanglah dahulu dengan ahli pakar pemakanan terlebih dahulu agar anda tidak tersilap langkah untuk membersihkan dalaman diri anda.

========================================================================

Adakah anda mengalami salah satu daripada masalah berikut?

  • JERAWAT/KULIT KUSAM
  • SELALU BERASA LESU DAN KURANG BERTENAGA
  • SAKIT KEPALA BERULANG
  • RASA GATAL, EMOSI BERCELARU
  • RADANG PADA KULIT
  • ALAHAN
  • EKZEMA
Simpton di atas menunjukkan yang tubuh anda mungkin mempunyai toksin yang berlebihan. Set Shaklee Super Detox dapat membantu mengeluarkan toksin dan bahan buangan daripada badan untuk mengembalikan tubuh yang sihat.

Kebaikan jika anda mengambil Set Shaklee Super Detoks

  • Menbantu menyingkirkan toksin berbahaya daripada badan
  • Membantu meninkatkan kesihatan hati
  • Meningkatkan seri wajah
  • Meningkatkan sistem imun terhadap jangkitan tubuh

Set Shaklee Super Detoks
ALFALFA COMPLEX ~ kaya dengan pelbagai jenis zat, termasuk kalsium, fosforus, zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral surih dan vitamin. Mencuci usus bagi membuang toksin. Meneutralkan asid dalam badan.Setiap hidangan mengandungi 300mg kalsium bersamaan dengan segelas susu
GARLIC ~ Garlic mampu detoksifikasikan/mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadium adalah logam toksin yang akan menaikkan tekanan darah. Tambahan lagi, garlic mampu melindungi sel-sek darah dari kemusnahan dari logam dan menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia. Menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah mengurangkan bekuan darah; meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari. Menolong menstabilkan glukos didalam tubuh kita.
DTX COMPLEX ~ Metabolisma protin dan penapaian bakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang didetoksifikasikan oleh hati. Hati mengawal metabolisma protin. Untuk detoksifikasikan amonia, hati juga menggabungkan bahan-bahan toksin termasuk sisa metabolik, sisa racun serengga, dadah, alkohol dan bahan kimia dengan bahan-bahan lain yang kurang toksin. Bahan-bahan ini kemudiannya dikumuhkan  dari buah pinggang. Oleh itu, dalam usaha untuk mempunyai fungsi hati yang betul, anda juga mesti mempunyai fungsi buah pinggang yang betul. 



========================================================================


Perunding Vitamin Anda : FAUZIATY BINTI MATURAHMAN
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Sg Pelek, Sepang
Shaklee ID [ No : 1102032 ]
Contact No : 014-7124442
Email : lavender_citra@yahoo.com/fauziatymaturahman.my@gmail.com


0 comments:

Post a Comment